maandag 9 juli 2012

Baby, dreumes, peuter, kleuter... en dan? Dilemma

Mijn kinderen noem ik niet bij de naam op mijn blog, dat doe ik heel bewust. Het zijn momenteel baby, peuter en kleuter.... Maar wat komt er na kleuter? Want kleuter is straks geen kleuter meer.....

Zelf kwam ik er niet uit en dus ging ik maar even googlen.
Baby, dreumes, peuter, kleuter, schoolkind, puber, adolescent, volwassene en oudere, zijn de levensfases van de mens die ik op meerder plekken tegen kwam.
(o.a.bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensfase)
Maar ja, schrijven over hem als "schoolkind" nee dat vind ik toch helemaal niet leuk klinken. Mijn zoektocht kwam dus niet veel verder.

Ik besloot het maar eens aan hem zelf te vragen omdat hij vaak leuke oplossingen heeft.
Ik vroeg hem: "He S., L. is een baby, daarna komt dreumes..."
"Ja en daarna peuter en dan kleuter", was zijn aanvulling gelijk.
"Daar heb je gelijk in", zei ik hem, " maar wat komt er dan na kleuter?"
"Oh dan ben je een grote jongen mama". Vervolgens gaat hij verder waar hij mee bezig was.

Ach ja, zo simpel had ik het natuurlijk niet kunnen verzinnen. Mijn kleutertje een grote jongen... ik heb nog 5 weken om aan dat idee te wennen... en om toch een andere leuke naam te verzinnen ;) wat ik hier ga gebruiken. Alle suggesties zijn welkom!

1 opmerking:

  1. Ach... lief! Gewoon grote jongen doen!! Dekt de lading toch precies? Of Kleine Grote jongen, af en toe, als je hem nog klein vindt... Sterkte met wennen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...