zondag 2 september 2012

Busy bag swap

Het is rustig hier geweest, maar ik heb niet stil gezeten. Ik heb afgelopen periode mee gedaan aan de "Busy bag swap" van het dragen-en-voeden forum. (uitleg staat onderaan)

Dit maakte ik voor iemand met 3 meiden van 5, 4 en 2 jaar oud.






Zelf bedacht prinsessenspel
Een dobbelsteentje in 6 kleuren vilt. Dezelfde 6 kleuren vilt in stukjes van 2*2cm om op de vakjes van de prinses te leggen. Kaartjes gelamineerd met vooruit, achteruit, beurt overslaan, nog eens gooien en wisselen van plaats. En natuurlijk de spelregels ook gelamineerd bij gevoegd. Als speelsteentjes heb ik gekleurde kralen lieveheersbeestjes erbij gedaan, maar die ben ik vergeten op de foto erbij te leggen.
Elke keer is het spel anders, doordat je zelf de verschillende kleuren vilten vierkantjes op de prinses legt, in willekeurige volgorde. Afhankelijke welke kleur gegooid wordt met de dobbelsteen, verplaats je je pionnetje naar hetzelfde gekleurde vakje. Voordat er gegooid wordt met de dobbelsteen moet er eerst een kaartje getrokken worden waar op staat of je je pionnetje vooruit, achteruit moet verplaatsen, of dat je 2 keer mag gooien met de dobbelsteen, een beurt overslaan of met het andere pionnetje van plaats moet verwisselen.









Gelamineerd bloemkaartje met gekleurde katoenen draadjes om erom heen te wikkelen. Het idee kwam van pinterest.










 I spy bag. Een zakje gevuld met EPS korrels (piepschuim) en daarin diverse kleine objecten. Ik heb bijvoorbeeld kraaltjes in de vorm van giraffen, lieveheersbeestjes, wasknijper, restje tricot, pompom, ronde kralen, sluiting van een oud fotorolletjesdoosje etc erin gedaan. Ruim gewoon je keukenla of andere rommella op en je vindt genoeg. 





Voor diegene die niet bekend is met het swap- fenomeen even een korte uitleg. De naam zegt het al: swap = ruilen. Je geeft je op, er worden online lootjes getrokken en je gaat iets maken voor de ander en weer iemand anders maakt iets voor jou. Het grappige is dat je vaak die persoon niet kent in real-life. Toevallig "kende" ik mijn swap-maatje voor wie ik iets moest maken al 6 jaar online. Dat maakte het wel makkelijker. Het is in ieder geval erg leuk om eens iets voor iemand anders te maken en jezelf te laten verrassen door iemand anders. Niet minder leuk is het plaatsen van teasers, dat kunnen teksten zijn, foto's etc. Want natuurlijk is iedereen erg benieuwd wie voor wie wat gemaakt heeft! En dan komt er een moment dat er een dikke envelop in de brievenbus belandt, althans dat is de bedoeling. Het blijft dus ook een uitdaging om hetgeen wat je zelf hebt gemaakt in een envelop te krijgen en in de brievenbus te kunnen duwen. De maten van postnl ken ik dan ook uit mijn hoofd.
Tja en de uitpak datum staat ook vast, dus als je eerder post heb, wordt je geduld aardig op de proef gesteld......

5 opmerkingen:

  1. Het paste keurig in de envelop dit keer! Maar ik ben er heel erg blij mee! Toevallig dat je mij had!

    Groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat jullie er blij mee zijn! Het was geweldig weer wat voor jou (of eigenlijk weer voor jouw meiden) wat te mogen maken. Ik wilde eigenlijk nog een busy bag voor jou maken.... maar was bang dat het dan wel echt te makkelijk ging worden om er achter te komen van jullie post hadden gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat voor idee had je voor mij dan? Even nieuwsgierig hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat freubel materiaal.... flex- en flockfolie stukjes enzo...

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...