zondag 27 januari 2013

Haaknaaldenrol

Haaknaaldenrol van gerecyclede jeans

De dag begint hier altijd vroeg. Vanochtend was het 5:50 uur en ja dat valt nog best mee, vaak is het ook nog eerder. Nadat de klok eindelijk de 7 gepasseerd was, kwamen de knullen bij ons in bed tv kijken.
Ik was klaar wakker, had al liggen denken aan mijn goede voornemen om elke maand iets te recykleren. Tot nu toe was daar nog niets van terecht gekomen en dat terwijl januari al weer bijna voorbij is. Ik besloot in mijn bed dat het de hoogste tijd was om eens een haaknaaldenrol te maken. Mijn haaknaalden zwerven namelijk altijd ergens rond. Meestal dan wel in mijn naaidoos, maar een goede vaste plek hebben ze niet. Met als gevolg dat ik wel eens aan het mopperen ben op mijzelf. Herkenbaar?

De knullen lagen Niels Holgerson te kijken, dochterlief lag nog in bed en ik sloop het bed uit, kleedde me snel aan en ging naar de lapjeskast. Van een oude, veel te grote spijkerbroek gebruikte ik een stukje pijp. Een restje katoen vond ik ook nog wel in mijn kast. Ik gebruikte elastiek met een randje kant in plaats van een lintje. Het patroon kende ik al wel, ooit maakte ik een potlodenrol en ging aan de slag. Heerlijk rustig in huis, wat schiet je dan op! In 45 minuten was mijn haaknaaldenrol klaar!
Tussendoor heb ik ook nog foto's genomen. Binnenkort zal ik een tutorial maken... 

7 opmerkingen:

  1. Herken het probleem van rondzwervende haaknaalden en ze niet kunnen terugvinden. Heb van de week maar een nieuwe nr7 gekocht terwijl ik zeker weet dat ik hem ergens moet hebben. Zo'n rol zou ik ook moeten maken. Die van jou ziet er erg leuk uit. Fijne zondag. Groetjes Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. had je geen opbergding in die swaptas? of werkte dat niet goed? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha mijn swappie... die tas werkt prima... vooral ook voor andere doeleinden ;) (is ook al als handtas mee geweest). De haaknaalden verdwenen in de diepte. Nu kan ik de tas weer als haaktas in gebruik nemen met deze haaknaaldenrol erbij. Heerlijk veel ruimte voor de bolletjes erbij!

      Verwijderen
    2. gelukkig! ik dacht dat ie stuk was ;-)

      Verwijderen
  3. dat staat ook nog altijd op mijn to-do-lijst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar.... dat van 5:50u op zondag dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...