zaterdag 21 januari 2017

6 vrouwen, naaimachines en lapjes

... dat is het recept voor een super geslaagde dag!

Vanaf 9:15u tot 17:15u was het onwijs gezellig, werd er hard gewerkt, veel gekletst, gelachen, maar was het soms ook muisstil door opperste concentratie , als door het kletsen het tornmesjes iets teveel gebruikt moest worden..... (of tijdens het eten van een lekker glutenvrij chocolade taartje) ....ohja het voetje van je lockmachine moet je echt wel naar beneden doen anders heb je echt geen mooi stiksel ;). Maar ach, kon ik gelijk ff laten zien hoe je nou zo handig het stiksel los kon halen en het dan een fluitje van een cent is. 
Elk nadeel heeft zo zijn voordeel ;).

Samen naaien bij MaMarieke

Dit was zo'n opperst geconcentreerd moment, wordt er niet hard gewerkt?


Zo'n statafel is wel heel fijn. Werd al geopperd om voortaan altijd even langs te komen om patronen uit te tekenen en te knippen aan mijn tafel :). 

met het voorstel om lapjes die al zo lang in de kast lagen eens te ruilen. Dus de dames hadden op voorhand opgeruimd.......

lapjes ruilen

en dan waren dit niet de enige lapjes... helaas zijn er 2 foto's grandioos mislukt... 1 met de andere lappen die hier buitenbeeld liggen en 1 foto met 3 verlekkerd kijkende vrouwen naar AL die lapjes :).  
Ik had niet veel ruillappen en patroonboekjes meer, want die nam ik in november mee, maar had toch nog iets gevonden. De boekjes zijn verdeeld in ieder geval, blij dat die meegegaan zijn naar een volgend station. Heb nog wel weer 3 lappen uitgezocht, waarvan 1 heel klein lapje waar precies nog een een onderbroek voor dochterlief uit kan... maar oke, ik zal eerlijk als een lap tellen. Heb ook 3 lapjes vergeven, dus dat mag er ook bij.

*oeps moet ook nog even bloggen dat gisteren zomaar opeens de postbode met een pakketje met wat lapjes voor de deur stond.... * nog geen foto's van gemaakt dus dat volgt binnenkort.

Het was echt super geslaagd, dank jullie wel Jessie, Annewill, Corinda, Suzanne en Renate!

Zie je dit en denk je, wauw dat wil ik ook wel eens.... houd dan mijn blog in de gaten want binnenkort prik ik een aantal nieuwe data :).


10 opmerkingen:

  1. Het ziet er super gezellig uit! Dat wil ik inderdaad ook wel een keer. Ik zal je nog beter in de gaten houden dus :-). Wat een schitterende ruimte heb je Marieke.
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Josette, het is ook echt een heerlijke ruimte om in te mogen werken :). Voelt nog altijd super bijzonder, wetende hoe oud de schuur was en hoe dit nu geworden is (en dat ik zomaar de helft heb ingepikt) Je bent zeker welkom volgende keer.

      Verwijderen
  2. Oh, wat een gezelligheid moet dat geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me heel gezellig. Hoewel het een gele afstand is, maar dat is het wel waard zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was super gezellig!! Dank je wel voor je gastvrijheid en als het hier kan wil ik de volgende keer weer komen. Lekker dichtbij en met zo'n mooie en grote ruimte is het echt genieten :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh bijna vergeten te zeggen maar de pyjama en jurk zijn helemaal goed gekeurd. Mijn blog/facebookpagina volgt later vandaag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er super leuk uit allemaal��. Jammer dat ik helemaal in Sittard woon, beetje ver weg om volgende keer ook te komen ben ik bang....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk die creativiteit en gezelligheid zo! En ook gewoon lekker om een dagje voor jezelf te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was heel leuk! Ik blog mijn maaksels later. Ik ben nog niet aan foto's maken toegekomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...