vrijdag 13 januari 2017

Joepie het is gelukt!

Na de avond vol frustratie, je las het in mijn vorige blogje, heb ik vandaag het gevoerde giletje afgemaakt.

De stof lag al enige jaren in de kast. Zo'n 50cm ooit eens ergens gekregen. De voeringstof is gewoon een uni tricootje wat ook in de kast lag.

Giletje a la Simplicity 8027

Geen foto op model vandaag. Er lag teveel sneeuw, na een lange schooldag/week direct de sneeuw in op de slee, dan kun je daarna een pril 5jarige echt opvegen. Ik heb dus geen verplichte pas- fotosessie gedaan en ik wilde dit giletje wel aan jullie laten zien.

Knoopsgat maken

Eigenlijk moest er vandaag alleen nog een knoopsgat gemaakt worden en een knoop aangenaaid worden. Dat eerste is nog best een dingetje met van die harige stof. Uiteraard, tenminste ik maak echt altijd eerst een proefknoopsgat of 2 of 3...jij ook?, maakte ik eerst een proefknoopsgat. 


Knoopsgat in wording met knoopsgat beitel van Clover

Ik maak altijd de knoopsgaten open met mijn knoopsgaten beiteltje. Echt geweldig is dat, snel en precies! Een blokje hout eronder en je drukt zo de stof tussen de trensjes open. Geen gemier met kleine schaartjes of tornmesjes. Geen kans dat je toevallig uitschiet, net te ver knipt of iets dergelijks. Altijd een mooi open knoopsgat!

open knoopsgat

Na het opendrukken van het knoopsgat heb ik eerst zoveel mogelijk soluvlies weggeknipt. Daarna even nat maken en het verdwijnt als sneeuw voor de zon.... 


Klaar!


Die knoop past echt geweldig toch? Alsof hij gemaakt is voor deze stof! 
Gewoon uit de voorraad.... alhoewel dat natuurlijk niet zo bijzonder is als je deze blog gelezen hebt. Mijn persoonlijke voorraad is iets groter dan de gemiddelde voorraad *oeps*.

Patroon: verknastering Simplicity jasje 8027
Stof: ooit gekregen geloof ik, ligt al jaren in de kast en gevoerd met een paarse tricot die ook gewoon in de kast lag.

De statistieken van in / out, aantal meters etc kun je vanaf nu terug vinden in de rechterbalk. Zo blijft de stand van het jaar continu zichtbaar!



3 opmerkingen:

  1. Proef knoopsgaten doe ik ook ja, je zal toch net je werkstuk op het laatst verprutsen door een slecht knoopsgat...
    Ik ben benieuwd hoe je stofstatistiek eruit ziet eind van het jaar haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi giletje. Fijn dat het gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...