dinsdag 13 juni 2017

Ik heb niets om aan te trekken

Wedden dat jij dat ook wel eens denkt en ik echt niet de enige ben?
Vrijdag eind van de middag bedacht ik me dus wat ik op de workshopdag (lees de volgende ochtend ;) ) aan zou trekken. Ik had echt helemaal niets.... vond ik zelf. Dus mocht ik gewoon nog even snel een shirt naaien

Lillestoff baltic love

Dit stofje was vlak daarvoor binnen gekomen. Het was liefde op het eerste gezicht en dus had ik  krap 1 metertje geshopt ervan en direct in de wasmachine gegooid. In mijn eigen kast is het dus niet eens gekomen. Aangezien de print wel heel duidelijke horizontale lijnen heeft, heb ik het patroon dubbel getekend en enkel op de stof gelegd. Zo weet je tenminste zeker dat het recht loopt!


Lillestoff baltic love, shirt MaMarieke

Mijn kleine griet was de fotografe vandaag. Hele crea foto's krijg je dan, met aanwijzingen hoe ik moet gaan staan :). 


Lillestoff baltic love, shirt MaMarieke

En tegelijk moest ik hele verhalen aanhoren, heel gezellig! Een rechte foto zat er niet tussen, maar dat kan de pret niet drukken. Ik ben blij met het shirt!


De halslijn heb ik afgewerkt met een gewoon standaard uni tricot biesje. Heel eenvoudig, meer heeft het niet nodig. Aangezien dochterlief de foto's van vrij veraf gemaakt heeft, is het lastig om een echte goede detail foto te showen. Sorry

Ohja en uiteindelijk was het te warm zaterdag voor een spijkerbroek en tshirt, gelukkig vond ik toch nog wat in mijn kast ;) en droeg ik de tulpenpaneel rok van Bambiblauw met rood shirt erop. 

Patroon: eigen getekend basispatroon voor een shirt

.


7 opmerkingen:

  1. Dus je hebt het niet eens gedragen :) Maar wel een leuk nieuw shirt erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk shirt is het geworden, een echt Marieke shirt!
    Ik heb eigenlijk ook echt niets om aanstaande zaterdag aan te trekken, maar ik ben niet zo vreselijk snel als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook niet nodig, want het is nu woensdagochtend ;). Flauw, sorry... maar je hebt vast (net als ik) toch nog wel wat in je kast hangen hoor! Fijne zaterdag alvast... ook naaien toch?

      Verwijderen
  3. Erg leuk:-)
    En herkenbaar ook; -) Zo bedacht ik me vanmorgen dat het leuk zou zijn om nog even vóór vaderdag een shirt voor manlief te maken met bijpassend shirt voor in ieder geval de jongste zoon. Maar patronen moeten nog helemaal getekend worden, de stof moet nog gewassen en ik kan natuurlijk er alleen aan werken als de mannen er niet zijn... Wordt nog spannend. (Maar af en toe ook wel een leuke uitdaging zo'n deadline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk shirt is dit geworden. Herkenbaar dat geliefde stofjes rechtstreeks van aankoop onder de naaimachine verdwijnen en niet in de voorraad lappen hoeven te liggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...