dinsdag 9 januari 2018

Wat hebben we genoten

Het mag nog wel toch, jullie allemaal de beste wensen te wensen voor 2018? 
Van harte hoop ik jullie allemaal veel warmte, liefde, gezondheid en creativiteit toe, dat het maar een mooi jaar weer mag worden!

Wij hebben genoten van de kerstvakantie. Heerlijk met ons gezin en familie, tijd voor elkaar, ik houd van de kerstvakantie omdat het vaak een super quality family time vakantie is. 

Onze tijd hebben we besteed in mijn atelier, vooral samen met dochterlief. Zij kreeg voor haar verjaardag een naaimachine en in de vakantie heeft ze heel wat tijd erop doorgebracht.

Bij de bieb koos ze een naaiboek uit.

slaapmasker genaaid door dochterlief

Zo ideaal als ze zelf prima kunnen lezen, patroonbladen al veelvuldig bij mama op de tekentafel hebben zien liggen. Dus eigenlijk ging het behoorlijk vanzelf.
Het eerste project wat ze uitkoos was een slaapmasker.

dochterlief 6 jaar achter naaimachine

Bloed serieus..... zie je ook dat mannequin popje? 
Die kreeg ze ook voor haar verjaardag. Al eerder naaide ze daar een kledingsetje (inclusie tasje ;) ) voor.

slaapmasker

En zie hier het resultaat! Met opgelijmde vilten oogleden en snaveltje. Schattig toch.
Weet je wat het grappige is? Sinds het slaapmasker af is, heeft ze niet meer zonder geslapen.....

Genieten van glutenvrije oliebollen

De eerste week droeg ze het slaapmasker ook gewoon overdag.... ideale haarband ;).
Dus ook op oudjaarsdag, toen we voor het eerst glutenvrije oliebollen gingen bakken samen met de buren en de buurt, liep ze zo rond. 
Best een uitdaging, nog nooit oliebollen gebakken, laat staan glutenvrij.... ze waren echt om te smullen! Helemaal omdat niemand buikpijn had nadien.

Veluwe

Uiteraard hebben we met z'n 5en ook nog andere dingen gedaan. Heerlijk uitwaaien en geocachen. Deze foto is op de Veluwe genomen op een enorme gure dag, maar wat een prachtige luchten! 
Ook zijn er heel wat bordspellen gespeeld, gebakken en met vrienden gedate.

zwem4daagse

Met de boys heb ik samen weer meegedaan aan de zwem4daagse. Voor het 4de jaar op rij liggen wij 4 avonden achter elkaar in het zwembad. De middelste deed dit jaar voor de 2de keer mee en ik voor de 8ste keer. Echt genieten. Volgend jaar doen we met zijn 5en mee! (geloof dat manlief nog even moet wennen aan het idee, ach heeft hij nog 11,5 maand voor ;) )

De tijd is voorbij gevlogen..... maar we hebben intens genoten!
Ik hoop van harte dat jullie net zo'n fijne periode gehad hebben.

Laat het nieuwe jaar maar komen!



3 opmerkingen:

  1. Volgens mij had ik jullie al onder een eerdere blog het allerbeste voor 2018 toegewenst, maar bij deze nogmaals: de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!
    Wat een heerlijk positief bericht, het enthousiasme spat ervan af. Ik werd er direct blij van toen ik het las.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijke vakantie. Leuk dat masker 😉

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...